Tirtsa Kamstra beoogd wethouder namens ChristenUnie Vijfheerenlanden

1. Tirtsa Kamstra
Door Webredactie Vijfheerenlanden op 27 december 2018 om 10:30

Tirtsa Kamstra beoogd wethouder namens ChristenUnie Vijfheerenlanden

In de nieuwe gemeente Vijfheerenlanden gaat de ChristenUnie samen met CDA, VVD, D66 en PvdA het college vormen. Deze partijen bereikten in de afgelopen dagen een akkoord op hoofdlijnen, dat op maandag 31 december gepresenteerd wordt. Vandaag zijn de namen van de beoogd wethouders bekend gemaakt. Tirtsa Kamstra is beoogd wethouder namens ChristenUnie Vijfheerenlanden.

Portefeuille

In het nieuwe college hoopt Tirtsa Kamstra straks aan de slag te gaan met de onderwerpen jeugd(zorg), onderwijs, sport en bibliotheken. Kamstra: “Deze onderwerpen passen uitstekend bij de speerpunten van de ChristenUnie. Ik ben dankbaar voor deze voordracht en heb ontzettend veel zin om me in te gaan zetten voor de inwoners van Vijfheerenlanden. Tegelijk besef ik me dat het niet eenvoudig wordt. Neem bijvoorbeeld de oplopende tekorten in de jeugdzorg. We zullen alle zeilen moeten bijzetten om ervoor te zorgen dat ieder kind op tijd de juiste zorg krijgt. Ik wil deze forse uitdaging graag samen met inwoners én zorgaanbieders oppakken.”

Achtergrond

Tirtsa Kamstra was in de afgelopen periode fractievoorzitter van ChristenUnie Vianen. Ze heeft een achtergrond in communicatie/marketing en werkt als commissiegriffier in de gemeente Krimpen aan de IJssel. Daarvoor werkte ze onder meer als interim adviseur voor de landelijke bestuurdersvereniging van de ChristenUnie. Kamstra is getrouwd met Jeroen en moeder van twee kinderen.

Meer lezen over Tirtsa? Lees hier het uitgebreide interview uit onze campagnemagazine.

Labels: ,