ChristenUnie Vijfheerenlanden start met voorbereidingen gemeenteraadsverkiezingen 2022

stempotlood_banner
Door Webredactie Vijfheerenlanden op 16 februari 2021 om 21:59

De Tweede Kamerverkiezingen moeten nog plaatsvinden, maar de lokale ChristenUnie is al gestart met de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar. Op de Algemene Ledenvergadering van 9 februari benoemden de leden een voorzitter voor de selectiecommissie en de verkiezingsprogrammacommissie, een campagneleider en een vertrouwenspersoon.

Lijst & programma

Kees Matsinger, jarenlang raadslid geweest in voormalig gemeente Zederik, gaat een commissie trekken om te komen tot een evenwichtige en dynamische kandidatenlijst. Die kandidaten moeten tijdens de campagne volgend jaar actief het verkiezingsprogramma uit gaan dragen. Het bestuur heeft Dico Baars, de huidige fractievoorzitter, bereid gevonden om, samen met anderen, zijn schouders onder dit nieuwe verkiezingsprogramma te zetten.

Tenslotte wees het bestuur André Boer, momenteel lid van de steunfractie, aan als campagneleider. HIj moet er voor zorgen dat de route naar de verkiezingen volgend jaar vlot verlopen. Aad van den Beukel fungeert tijdens die campagne als vertrouwenspersoon.

De voorstellen van het bestuur konden rekenen op unanieme steun vanuit de digitaal samengekomen leden. In het najaar organiseert het bestuur een ledenvergadering waarop de commissies de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voorleggen aan de leden.

Labels: , , ,