ChristenUnie Vijfheerenlanden start 'Even buurten-toer'

Dico Baars Tirtsa Kamstra
Door Dico Baars, Tirtsa Kamstra op 28 januari 2022 om 16:04

ChristenUnie Vijfheerenlanden start 'Even buurten-toer'

Door de coronabeperkingen worden er minder debatten en avonden georganiseerd om met lokale politici in gesprek te gaan. Daarom start ChristenUnie Vijfheerenlanden met de ‘Even buurten-toer’. De toer werd vandaag afgetrapt met een bezoek aan Schoonrewoerd.

Lijstrekker Dico Baars: “In de afgelopen periode sprak ik met ouders die thuisonderwijs verzorgden voor hun kinderen. Met mantelzorgers die voor buren en familie zorgen. Met ondernemers die zonder inkomsten hun bedrijf overeind hielden. Ik raakte onder de indruk van de veerkracht die mensen hier hebben. Het motiveert mij om me te blijven inzetten voor alle dorpen en wijken in Vijfheerenlanden. Daarom nodigen we inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers uit voor een gesprek om punten die leven bij ons onder de aandacht te brengen.”

Vandaag trapte ChristenUnie Vijfheerenlanden de ‘Even buurten-toer’ af met een bezoek aan Schoonrewoerd. Daar gingen Dico Baars en Tirtsa Kamstra in gesprek met een jongerenwerker van Buurtwerk en een jongere uit het dorp.

Dico Baars: “In het dorp zoekt een aantal jongeren een plek waar ze kunnen voetballen. Zeker in een tijd waarin veel jongeren thuis zijn, is de behoefte aan een plek in de buurt waar je kunt bewegen en sporten groot. Er wordt al ongeveer 2 jaar over gesproken, maar het is onduidelijk voor hen bij wie de bal nu ligt. Reden genoeg om samen met de jongerenwerker en wijkambassadeur werk van te maken.”

Tirtsa Kamstra benadrukte in het gesprek het belang van jongerenparticipatie: “Jongeren weten heel goed wat zij belangrijk vinden. Ik vind het belangrijk dat we hen ook echt een stem geven. Dat is ook de reden dat we actief jongeren willen betrekken. En zuinig moeten zijn op de contacten die we hebben. Een belangrijke voorwaarde hiervoor is de juiste manier vinden om met hen te blijven communiceren.”

Foto aftrap Even buurten toer

Labels: ,