Politieke partijen ondertekenen manifest Inclusief Samenleven

Dico Baars
Door Dico Baars op 3 maart 2022 om 14:05

Politieke partijen ondertekenen manifest Inclusief Samenleven

Vijfheerenlanden moet actief gaan inzetten op inclusie en sociale acceptatie van alle inwoners. Zeven van de acht politieke partijen in Vijfheerenlanden hebben een manifest met deze ambitie ondertekend. Initiatiefnemers Dico Baars (ChristenUnie) en Joop van Montfoort (PvdA) zijn blij met de brede steun, maar beseffen dat er nog genoeg te doen is.

Iedereen telt mee, toch?

ChristenUnie-lijsttrekker Dico Baars: “Iedereen telt mee. Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Want wat betekent dit concreet voor iemand met een beperking die op zoek is naar passend werk? Of voor een inwoner die moeite heeft met lezen en ingewikkelde brieven krijgt? In het manifest hebben we zes duidelijke standpunten op een rij gezet om hier werk van te maken. Ik ben blij dat deze punten zo breed gedeeld worden. Tegelijk besef ik me heel goed dat er nog genoeg te doen is. We moeten echt samenwerken om tot concrete resultaten te komen voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben.”

Aan de slag met inclusie

PvdA-lijsttrekker Joop van Montfoort vindt dat iedereen zich veilig en thuis moet kunnen voelen in Vijfheerenlanden. “Met het VN-verdrag inzake de rechten van personen met een handicap is een inclusieve samenleving dichterbij gekomen. Maar we willen verder. Daarom moet de gemeente in de komende periode samen met inwoners en belangenorganisaties aan de slag met het ontwikkelen én uitvoeren van een lokale inclusie-agenda, waarin concrete, inhoudelijke doelstellingen staan.”

Over het manifest

Het manifest Inclusief Samenleven is op 3 maart 2022 ondertekend door Dico Baars (ChristenUnie), Joop van Montfoort (PvdA), Wilco van Snippenberg (CDA), Erik van Doorn (GroenLinks), Thijmen Peter de With (VVD), Arie de Groot (D66) en John van der Velden (VHL Lokaal). De ondertekening vond plaats bij Sociaal Lokaal Leerdam, de sociale werkvoorziening van Avres in Vijfheerenlanden.

Labels: , ,