Tirtsa Kamstra op kandidatenlijst ChristenUnie Tweede Kamer

Tirtsa Kamstra
Door Webredactie Vijfheerenlanden op 9 oktober 2020 om 22:00

Tirtsa Kamstra op kandidatenlijst ChristenUnie Tweede Kamer

Tirtsa Kamstra uit Vianen is één van de kandidaten op de ChristenUnie lijst voor de Tweede Kamer-verkiezingen in maart 2021. Kamstra staat op plek 36 en vertegenwoordigt als kandidaat de regio Alblasserwaard-Vijfheerenlanden. Ze is wethouder jeugd, onderwijs, sport en bibliotheken in de gemeente Vijfheerenlanden.

Fractievoorzitter Dico Baars is enthousiast over deze keuze: "Tirtsa kennen we als een iemand die zich met hart en ziel inzet voor mensen. In het bijzonder zet zij zich als wethouder in voor jonge mensen. Ze boekte recent resultaat met een duurzaam en ambitieus huisvestingsplan voor het onderwijs. Daarnaast maakt ze zich sterk voor een visie op opgroeien in Vijfheerenlanden. Ik ben blij dat mensen uit onze streek kunnen stemmen op een herkenbare kandidaat uit de regio."

ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers is “trots én dankbaar” voor “de enorme hoeveelheid talent” op de kandidatenlijst. “Ik vind het heel hoopgevend dat al deze mensen in deze sombere tijden beschikbaar zijn om hun naasten en ons land te dienen. We gaan een campagne voeren van hoop, van perspectief en van ‘aandacht voor wat echt telt’.”

Segers: “De namen op onze kandidatenlijst zijn meer dan 50 namen. Het zijn stuk voor stuk mensen die ook in de politiek Jezus willen navolgen en zich sterk willen maken voor de zorg voor elkaar, voor de schepping en voor een economie die om mensen draait. Die uitdaging ga ik graag met hen aan, richting 17 maart en nog ver daarna.”

Labels: ,