Bekende en nieuwe gezichten op ChristenUnie-kandidatenlijst in Vijfheerenlanden voor komende verkiezingen

groepsfoto 2021
Door Webredactie Vijfheerenlanden op 11 november 2021 om 08:00

ChristenUnie Vijfheerenlanden gaat de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar in met bekende en nieuwe namen. Dat blijkt uit de kandidatenlijst, die de leden van de lokale afdeling op woensdag 10 november vaststelden. Fractievoorzitter Dico Baars was al eerder verkozen tot lijsttrekker.

Wethouder Tirtsa Kamstra beschikbaar voor volgende periode

Nummer twee op de lijst is Tirtsa Kamstra uit Vianen. Zij zette zich in de afgelopen periode in als wethouder op het terrein van jeugd, onderwijs, sport en bibliotheken. Lijsttrekker Dico Baars: “Tirtsa kennen we als iemand die zich met hart en ziel inspant voor mensen. In het bijzonder heeft zij als wethouder aandacht voor jongeren. Zo boekte ze resultaat met een duurzaam en ambitieus huisvestingsplan voor het onderwijs. Ik ben blij dat Tirtsa beschikbaar is als wethouder voor de volgende periode.”

Ervaren team

Op nummer drie staat zittend raadslid Gert Schut uit Leerbroek. Hij staat binnen de raad bekend als een harde werker die zich in de afgelopen raadsperiode verdiept heeft in de complexe energietransitie. De Lexmondse Maaike van Leeuwen staat op plek vier. Zij is in het dagelijks leven werkzaam voor GGD GHOR en maakte zich in de afgelopen jaren als commissielid sterk voor mensen in een kwetsbare sociale of financiële positie.

Harry Wolting staat op plek vijf. Het zittend raadslid uit Leerdam brengt de nodige financiële expertise met zich mee. André Boer, onder andere actief voor Ameide Duurzaam, heeft zich in de afgelopen jaren stevig ingezet voor een duurzamere wereld en is verkiesbaar op plek zes.

Nieuwe gezichten

Jerry Mostert en Wayne de Leeuw zijn nieuwe gezichten op nummer zeven en acht van de kandidatenlijst. Jerry Mostert is docent op Het Heerenlanden college in Leerdam en Wayne de Leeuw heeft een achtergrond als GZ-psycholoog. Raadslid Jan van Beuzekom keert niet terug op een verkiesbare plaats. De ervaren oud-onderwijsman uit Nieuwland is een van de lijstduwers.

Afdelingsvoorzitter Floris Grijzenhout over de kandidatenlijst: “Ik ben blij met de kwaliteit en diversiteit op deze lijst. Geweldig dat zoveel mensen zich willen inzetten voor een christelijk-sociaal geluid in Vijfheerenlanden. Ik zie de verkiezingen en de nieuwe raadsperiode met deze kandidaten dan ook met vertrouwen tegemoet.”

Complete kandidatenlijst

De lijst bestaat verder uit Job de Jong (Hoef & Haag), Geeke Bassa (Hei- en Boeicop), Floris Grijzenhout (Leerdam), Petra Hol (Hagestein), Sijbren Spek (Tienhoeven aan de Lek), Meta Hol (Leerdam), Wilfred Veldstra (Leerdam), Klaas van Oort (Ameide), Frits Fraanje (Leerdam), Roos Lombo-Visser (Leerdam), Nelleke de Groot (Tienhoven aan de Lek), Dijo van der Hek (Leerdam), Jannie Matsinger (Meerkerk), Jan van Beuzekom (Nieuwland), Wim van der Mijden (Leerdam), Pieter Sterrenburg (Meerkerk) en Aad van den Beukel (Leerdam).

Labels: ,