Tirtsa Kamstra lijsttrekker ChristenUnie Vijfheerenlanden

kracht van samen logo
Door Webredactie Vijfheerenlanden op 21 februari 2018 om 21:00

Tirtsa Kamstra lijsttrekker ChristenUnie Vijfheerenlanden

Op de eerste vergadering van de afdeling ChristenUnie Vijfheerenlanden van 21 februari is Tirtsa Kamstra gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in november 2018. Kamstra: "De ChristenUnie is een beweging van hoopvolle christenen, die het verschil willen maken in de samenleving. Wat echt telt is de toekomst van onze kinderen. In de afgelopen jaren heb ik me in Vianen sterk gemaakt voor een visie met ambitie op duurzaamheid en goed onderwijs, in bijvoorbeeld Hagestein. Ik ben ontzettend gemotiveerd om ook in Vijfheerenlanden een waardevol christelijk geluid te laten horen." Kamstra is nu fractievoorzitter van de ChristenUnie in Vianen en werkt als adviseur voor de bestuurdersvereniging binnen de ChristenUnie.

Oprichting nieuwe afdeling
De ChristenUnie afdelingen van Vianen, Leerdam en Zederik werkten al geruime tijd nauw samen om het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor te bereiden. Het nieuw gekozen bestuur zet daarbij in op ´goed bestuur, dichtbij de inwoners´. Voorzitter Gert Schut: "Wij gaan voor toegankelijke politiek en willen daarom met mensen in gesprek te gaan. Politiek moet loskomen van papier, want het gaat over waardevolle mensen. De lokale politiek maakt bijvoorbeeld belangrijke keuzes over de zorg. Laat daarom uw mening horen!"

In gesprek met...
De ChristenUnie organiseert daarom laagdrempelige avonden over belangrijke lokale thema's, zoals zorg, werk & inkomen en duurzaamheid. De eerste avond wordt op 12 maart in Het Dak in Leerdam georganiseerd over het thema ´waardig ouder worden´ (start: 19.30 uur). Kamstra: "Mensen wonen langer thuis, maar wat betekent dit voor mantelzorgers? Hoe wordt de gemeente dementievriendelijk? Hoe kunnen we naar elkaar omkijken? Aan de hand van dit soort vragen wil de ChristenUnie peilen wat er leeft. Samen kunnen we ons inzetten voor een waardige oude dag." Op de website van ChristenUnie Vijfheerenlanden (www.vijfheerenlanden.christenunie.nl) is meer informatie te vinden over het programma.

Labels: , ,