ChristenUnie boekt mooi resultaat in Vijfheerenlanden bij Provinciale Staten verkiezingen

stempotlood.png
Dico Baars
Door Dico Baars op 21 maart 2019 om 10:00

Gisteravond laat druppelden de uitslagen van de Provinciale Staten per gemeente langzaam binnen. Even na middernacht werd de voorlopige uitslag van Vijfheerenlanden bekend gemaakt. De ChristenUnie boekte een mooi resultaat ten opzichte van de verkiezingen in 2015: 531 stemmen extra levert een totaal van 2276 stemmen (9,0%) op. Daarmee behaalde de ChristenUnie als een van de weinige partijen een procentuele groei in Vijfheerenlanden.

Mooi resultaat

Fractievoorzitter Dico Baars: "De ChristenUnie heeft een mooi resultaat behaald. Goed om te merken dat inwoners van Vijfheerenlanden na de herindeling niet thuisblijven en hun stem niet verloren laten gaan. In de provincie Utrecht kan de statenfractie met een stevig mandaat, maar in een lastige context aan de slag. Vanaf deze plek wil ik alle kiezers bedanken voor hun vertrouwen, dat ze uitgesproken hebben."

Stijgers

In Vijfheerenlanden is Forum voor Democratie met 15,0% van de stemmen de grootste geworden. Volgens Dico Baars is dat een belangrijk signaal, juist ook voor de lokale politiek. "Het is de taak voor raadsleden om met deze kiezers in gesprek te gaan (en te blijven). Hun zorgen moeten ook lokaal gehoord worden."

Labels: , ,