Dico Baars Raadslid van de Week

Dico_Baars_196A6469.jpg
Door Webredactie Vijfheerenlanden op 13 december 2021 om 09:00

Dico Baars Raadslid van de Week

Iedere week zet de Nederlandse Vereniging van Raadsleden een raadslid uit Nederland in de schijnwerpers. Deze week is dat ChristenUnie-fractievoorzitter Dico Baars.

Op de vraag op welke prestatie uit de afgelopen raadsperiode Dico het meest trots is, zegt hij: "In de afgelopen jaren heeft de gemeente Vijfheerenlanden veel tijd en energie gestopt in het opzetten en uitrollen van het versimpelteam. Dit versimpelteam is er gekomen dankzij onze inzet en dat is hard nodig. In de gesprekken met inwoners en organisaties valt me namelijk één ding steeds weer op: mensen worden onnodig geconfronteerd met complexe regels en moeilijke taal. Vaak snappen mensen nauwelijks de brieven die zij van de gemeente krijgen. Onduidelijke taal is daarom wat mij betreft een gevaar voor de democratie. We blijven lokaal dan ook steeds het belang van het versimpelteam benadrukken."

Het interview is via deze link te lezen: https://www.raadsleden.nl/actueel/raadslid-van-de-week/dico-baars

Labels: , , ,