De Wijkwinkel in Vianen inspireert ChristenUnie Vijfheerenlanden met campagne ‘Huh, wat bedoelt u?’

werkbezoek Wijkwinkel
Dico Baars 6. Maaike van Leeuwen
Door Dico Baars, Maaike van Leeuwen op 2 juni 2022 om 13:00

Die ene brief van de gemeente, post van de Belastingdienst of een berichtje van de huisarts: voor 1 op de 6 mensen in Nederland is het erg ingewikkeld. Want waarom noemt de gemeente een reisdocument niet gewoon een paspoort als ze dat bedoelt? In Vianen kun je daarom in De Wijkwinkel van Welzijn Vianen terecht voor al dit soort onbegrijpelijke zaken. Reden voor ChristenUnie Vijfheerenlanden om in gesprek te gaan met De Wijkwinkel over deze campagne.

Fractievoorzitter Dico Baars legt uit: “Deze campagne en inzet van de Wijkwinkel sluit precies aan bij het pleidooi dat ik al een tijd hou in de raad van gemeente Vijfheerenlanden: versimpel complexe brieven en vereenvoudig moeilijke woorden, zodat iederéén mee kan doen. Daarom ging ik vandaag met collega-raadslid Maaike van Leeuwen op werkbezoek bij Désirée Boersma van De Wijkwinkel om te horen hoe zij inwoners helpen en ondersteunen bij ingewikkelde, maar alledaagse kwesties.”

werkbezoek Wijkwinkel