Berichten geschreven door Maaike van Leeuwen

1. Portemonnee
    Door Maaike van Leeuwen op 16 september 2020

Aan de slag om schulden en armoede tegen te gaan

Wat is het meest optimale wat betreft lokale verantwoordelijkheid nemen als gemeente om armoede en schulden tegen te gaan? En hoe kunnen we tegelijkertijd  aansluiten op de bestaande landelijke programma’s? Belangrijke vragen bij de bespreking van het actieplan over armoede en schulden op woensdag 16 september. De bijdrage van commissielid Maaike van Leeuwen lees je hier.

Lees meer over "Aan de slag om schulden en armoede tegen te gaan"
  2. yh384tmij6oe.jpg
    Door Maaike van Leeuwen op 12 juli 2019

Oranje gebouwen in Vijfheerenlanden

Op 25 november is de Internationale Dag tegen Geweld tegen Vrouwen. Van die dag tot 10 december voert UN Women een campagne dit jaar door middel van het oproepen tot oranje kleuren van gebouwen: Orange the World. De PvdA vroeg onlangs in de commissie aandacht voor deze actie en vroeg de raad om aan te geven of raadsleden aan wilden sluiten bij dit initiatief. ChristenUnie Vijfheerenlanden is positief, maar vraagt ook om concrete actie.

Lees meer over "Oranje gebouwen in Vijfheerenlanden"
  3. Boks - jong en oud
    Door Maaike van Leeuwen op 13 maart 2019

Extra inzet op voorlichting vaccinatie hard nodig

De meeste kinderen worden -ook vandaag de dag- ingeënt. Om ernstige ziektes te voorkomen. Het vaccineren in Nederland wordt al ruim 66 jaar gedaan. Toch is er sprake van een dalende vaccinatiegraad. In Vijfheerenlanden ligt de vaccinatiegraad zelfs onder het landelijk dalende gemiddelde.

Lees meer over "Extra inzet op voorlichting vaccinatie hard nodig"