ChristenUnie bedankt vrijwilligers Voedselbank

Gert Schut Tirtsa Kamstra
Door Gert Schut, Tirtsa Kamstra op 28 oktober 2023 om 17:00

ChristenUnie bedankt vrijwilligers Voedselbank

ChristenUnie Vijfheerenlanden bedankt de vele vrijwilligers bij de Voedselbanken in Vianen en Leerdam. Afgelopen week brachten Gert Schut en Tirtsa Kamstra een taart in het kader van de Week van de Voedselbanken in Nederland.

Dunne scheidslijn tussen financieel gezond zijn en armoede

Er is een dunne scheidslijn tussen financieel gezond zijn en armoede. Dat stelt Gert Schut,  die zelf jarenlang betrokken was bij het werk van de Voedselbank: “Nu de prijzen voor de  dagelijkse boodschappen sterk zijn gestegen, zijn steeds meer huishoudens maar één kapotte wasmachine verwijderd van financiële problemen. Aan de bestrijding van armoede  kan de hele samenleving bijdragen. De inzet van vrijwilligersorganisaties, diaconieën en  voedselbanken zijn cruciaal om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen bereikt  worden.”

Vrijwilligers zetten zich belangeloos in

In deze tijd van inflatie en stijgende energieprijzen ziet ChristenUnie Vijfheerenlanden een  toenemend belang van de voedselbanken in de gemeente, zegt Tirtsa Kamstra: “De vele  vrijwilligers die zich wekelijks belangeloos inzetten voor onze inwoners willen wij dan ook  hartelijk bedanken! Vanuit de fractie vinden het belangrijk om goed op de hoogte te zijn van  de lopende ontwikkelingen en bijvoorbeeld de mogelijke uitbreiding van een van de locaties.  We willen steeds kijken waar de gemeente actief kan ondersteunen.”

Zelf actief worden?

De Voedselbank heeft twee belangrijke doelen, voedsel hulp voor mensen die het nodig  hebben en voedsel verspilling voorkomen. Wil jij hieraan een bijdrage leveren? Kijk dan op:  https://voedselbankennederland.nl/steun-ons/

Labels: , ,