Berichten geschreven door Gert Schut

1. Scheuren-in-muren.jpg
    Gert Schut
    Door Gert Schut op 17 juli 2019

Schriftelijke vragen over bodemdaling en funderingsproblemen

Regelmatig is dit een onderwerp in het nieuws: hoe overleven wij in de typisch Nederlandse veen-klei-gebieden, terwijl de bodem daalt en de grondwaterspiegel kunstmatig laag wordt gehouden vanwege het agrarisch bedrijf? Tegenwoordig ligt de focus ook op de situatie in de steden, zoals Gouda. Hier ontstaan grote funderingsproblemen, waar eigenlijk nog geen oplossing voor bestaat. Ook wordt er steeds meer aandacht gevraagd voor de inklinking van het veen. Dit vraagstuk speelt ook in Vijfheerenlanden. Daarom stelde raadslid Gert Schut schriftelijke vragen hierover.

Lees meer over "Schriftelijke vragen over bodemdaling en funderingsproblemen"
  2. Lingebolder 1 7-5-2019[13493].jpeg
    Gert Schut
    Door Gert Schut op 8 mei 2019

Burgemeester gezocht: in gesprek met mensen Lingebolder

De gemeenteraad van Vijfheerenlanden is op zoek naar een nieuwe burgemeester. Daarom maken de raadsleden een profielschets: aan welke eigenschappen moet hij of zij voldoen om het nieuwe boegbeeld van Vijfheerenlanden te worden? Via een digitale enquête konden inwoners hun mening geven. Er zijn echter ook groepen die het gebruik van internet niet zo logisch vinden. Daarom zijn verschillende raadsleden op pad geweest om met inwoners in gesprek te gaan. Lees hier het verslag van raadslid Gert Schut van zijn bezoek aan de Lingebolder.

Lees meer over "Burgemeester gezocht: in gesprek met mensen Lingebolder"
  3. Jannie Leerdam.jpg
    Dico Baars Gert Schut
    Door Dico Baars, Gert Schut op 26 april 2019

Jannie Matsinger-Breen krijgt koninklijke onderscheiding

Jannie Matsinger-Breen is 16 jaar verbonden geweest als secretaris van het afdelingsbestuur van ChristenUnie Zederik. Zij deed dit werk tot de opheffing van de Zederikse afdeling, die in februari 2018 is opgegaan in de grotere afdeling
    ChristenUnie Vijfheerenlanden. Het bestuur en fractie van ChristenUnie Vijfheerenlanden feliciteert Jannie Matsinger-Breen van harte met de Koninklijke Onderscheiding.

Lees meer over "Jannie Matsinger-Breen krijgt koninklijke onderscheiding"
  4. Oud en jong.jpg
    Gert Schut Dico Baars
    Door Gert Schut, Dico Baars op 28 maart 2019

ChristenUnie wil aansluiting Vijfheerenlanden bij Alliantie Kinderarmoede

Op 26 maart werd een nieuwe alliantie tegen kinderarmoede gepresenteerd. Ruim negentig partijen uit het bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en gemeenten sloten een alliantie tegen kinderarmoede. ChristenUnie Vijfheerenlanden wil dat de gemeente zich aansluit bij de Alliantie Kinderarmoede. Lees hier waarom.

Lees meer over "ChristenUnie wil aansluiting Vijfheerenlanden bij Alliantie Kinderarmoede"
  5. IMG-20180517-WA0000
    Tirtsa Kamstra Gert Schut
    Door Tirtsa Kamstra, Gert Schut op 16 mei 2018

Kandidatenlijst ChristenUnie Vijfheerenlanden: mix van vernieuwing en ervaring

Bij het opstellen van de kandidatenlijst heeft de ChristenUnie Vijfheerenlanden gekozen voor een mix van vernieuwing en ervaring. Tirtsa Kamstra (Vianen) werd in februari al door de leden benoemd als lijsttrekker.

Lees meer over "Kandidatenlijst ChristenUnie Vijfheerenlanden: mix van vernieuwing en ervaring"
  6. Fort Everdingen
    Tirtsa Kamstra Gert Schut
    Door Tirtsa Kamstra, Gert Schut op 9 mei 2018

ChristenUnie thema avonden leveren waardevolle input op

In de afgelopen maanden konden inwoners en maatschappelijke organisaties meepraten over belangrijke thema's als waardig ouder worden (zorg), werk & inkomen en duurzame energie. ChristenUnie Vijfheerenlanden organiseerde deze thema avonden om input te verzamelen voor het nieuwe verkiezingsprogramma.

Lees meer over "ChristenUnie thema avonden leveren waardevolle input op"