1. koopzondag
    Dico Baars
    Door Dico Baars op 13 juni 2019

Bijdrage ChristenUnie aan debat over koopzondag

Donderdagavond 13 juni sprak de gemeenteraad van Vijfheerenlanden over de winkelopenstelling op zondag. Lees hier de bijdrage van ChristenUnie Vijfheerenlanden.

2. Lingebolder 1 7-5-2019[13493].jpeg
    Gert Schut
    Door Gert Schut op 8 mei 2019

Burgemeester gezocht: in gesprek met mensen Lingebolder

De gemeenteraad van Vijfheerenlanden is op zoek naar een nieuwe burgemeester. Daarom maken de raadsleden een profielschets: aan welke eigenschappen moet hij of zij voldoen om het nieuwe boegbeeld van Vijfheerenlanden te worden? Via een digitale enquête konden inwoners hun mening geven. Er zijn echter ook groepen die het gebruik van internet niet zo logisch vinden. Daarom zijn verschillende raadsleden op pad geweest om met inwoners in gesprek te gaan. Lees hier het verslag van raadslid Gert Schut van zijn bezoek aan de Lingebolder.

3. watertappunt.jpg
    4. Jan van Beuzekom Dico Baars
    Door Jan van Beuzekom, Dico Baars op 3 mei 2019

Watertappunt op ieder schoolplein

Op vrijdag 12 april 2019 maakte staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) bekend dat er op schoolpleinen door heel Nederland in de komende twee jaar zo’n 1000 nieuwe watertappunten worden gebouwd. ChristenUnie Vijfheerenlanden wil dat op ieder schoolplein in de Vijfheerenlanden zo´n watertappunt wordt gerealiseerd en heeft daarom vragen gesteld aan het college.

4. Jannie Leerdam.jpg
    Dico Baars Gert Schut
    Door Dico Baars, Gert Schut op 26 april 2019

Jannie Matsinger-Breen krijgt koninklijke onderscheiding

Jannie Matsinger-Breen is 16 jaar verbonden geweest als secretaris van het afdelingsbestuur van ChristenUnie Zederik. Zij deed dit werk tot de opheffing van de Zederikse afdeling, die in februari 2018 is opgegaan in de grotere afdeling
    ChristenUnie Vijfheerenlanden. Het bestuur en fractie van ChristenUnie Vijfheerenlanden feliciteert Jannie Matsinger-Breen van harte met de Koninklijke Onderscheiding.

5. koopzondag
    Dico Baars
    Door Dico Baars op 2 april 2019

Reactie op uitslag enquête winkelopenstelling op zondag

De winkelopenstelling op zondag vormde een belangrijk thema in de verkiezingen. Voor de ChristenUnie is de zondagse rustdag een fundamenteel principe. Op het punt van de winkelopenstelling op zondag is dan ook intensief met andere partijen gesproken. In het coalitieakkoord is daarom opgenomen dat er een peiling onder de inwoners zal worden georganiseerd. In deze peiling, die in de afgelopen week is gehouden, konden inwoners aangeven wat zij van de verruiming van de winkelopenstelling op zondag in hun dorp of stad vinden.