Berichten over Begroting

1. nieuw gemeentehuis
    Dico Baars Tirtsa Kamstra
    Door Dico Baars, Tirtsa Kamstra op 26 april 2024

Ondanks afkeuring op proces krijgt Vijfheerenlanden nieuw gemeentehuis

Tijdens een lange raadsvergadering op 25 april werd een knoop doorgehakt over het definitieve ontwerp van het nieuwe gemeentehuis in Leerdam. Doordat er geen duidelijkheid kwam over de opbouw van de exploitatielasten en het risico op toekomstige overschrijdingen te groot is, zag de ChristenUnie fractie zich genoodzaakt tegen het voorstel te stemmen en zelfs een motie van afkeuring op het gevoerde proces mede in te dienen.

Lees meer over "Ondanks afkeuring op proces krijgt Vijfheerenlanden nieuw gemeentehuis"
  2. Schermafbeelding 2023-11-10 011834.png
    Door Dico Baars op 9 november 2023

Geen bezuinigingen op kwetsbare inwoners - bijdrage begroting 2024

De gemeenteraad van Vijfheerenlanden besprak op 9 november de begroting 2024. Fractievoorzitter Dico Baars benoemde de belangrijkste inzet van de ChristenUnie fractie: "Het is buitengewoon pijnlijk dat er bezuinigingen op de meest kwetsbare inwoners in de lucht hangen. Het college moet duidelijkheid geven en deze voorstellen definitief van tafel halen." Kijk hier zijn bijdrage terug.

Lees meer over "Geen bezuinigingen op kwetsbare inwoners - bijdrage begroting 2024"
  3. Portemonnee
    Door Dico Baars op 12 november 2020

Aandacht voor wat echt telt - begrotingsbijdrage 2021

Op 12 november bespreekt de gemeenteraad de begroting van de gemeente Vijfheerenlanden. In deze digitale raadsvergadering vraagt de ChristenUnie fractie aandacht voor wat echt telt. In het bijzonder voor het tegengaan van eenzaamheid, voor de verbinding tussen jeugdhulp en onderwijs en voor investeringen in toekomstige generaties.

Lees meer over "Aandacht voor wat echt telt - begrotingsbijdrage 2021"
  4. Begroting 2019
    Door Dico Baars op 7 november 2019

Op donderdagavond gingen de politieke partijen in Vijfheerenlanden met elkaar in debat. Fractievoorzitter Dico Baars sprak namens de ChristenUnie over de tekorten in het sociaal domein, de Regionale Energie Strategie en het belang van een betrouwbare overheid.

Lees meer over "Wat een huis kost, kun je nog berekenen, maar wat kost een thuis? - Bijdrage ChristenUnie aan begrotingsdebat 2019"