Berichten geschreven door André Boer

1. eneco.jfif
    Door André Boer op 5 juli 2021

Windmolens in Vijfheerenlanden

Er zijn verschillende zoekgebieden voor de plaatsing van windmolens gepubliceerd. Op maandagavond 5 juli sprak de gemeenteraad in de commissie RVE over deze locaties. De raad neemt -nog- geen beslissing over waar windmolens moeten komen, maar doet het verzoek aan de wethouder om 1 of meerdere locaties te onderzoeken. Commissielid André Boer legt hier uit wat het standpunt van de ChristenUnie is.

Lees meer over "Windmolens in Vijfheerenlanden"
  2. Container.jpg
    Door André Boer op 16 november 2020

Blog: dit zijn de belangrijkste conclusies uit het afvalrapport van Waardlanden

Onlangs sprak gemeenteraad over het rapport wat is opgesteld door Waardlanden over de hoeveelheid afval en afvalstromen in onze gemeente. Commissielid André Boer deelt hier de belangrijkste inzichten.

Lees meer over "Blog: dit zijn de belangrijkste conclusies uit het afvalrapport van Waardlanden"
  3. Boom.jpg
    Gert Schut Andre Boer
    Door Gert Schut, André Boer op 1 juli 2020

Eerste stappen op weg naar nieuw duurzaamheidsbeleid

De nieuwe gemeente Vijfheerenlanden heeft de eerste stappen gezet om tot een breed gedragen visie op duurzaamheid te komen. ChristenUnie Vijfheerenlanden is blij met het concept dat het college naar de gemeenteraad gestuurd heeft. Tegelijkertijd beseft de ChristenUnie fractie dat dit de aller, aller eerste aanzet is. Er moet nog flink wat gebeuren! En ook daar zijn wij blij mee, want dat komt het draagvlak en de betrokkenheid ten goede. André Boer gaf namens de ChristenUnie fractie een aantal punten mee voor dat proces.

Lees meer over "Eerste stappen op weg naar nieuw duurzaamheidsbeleid"
  4. Kerk-Meerkerk-1024x683.jpg
    Door André Boer op 19 mei 2020

Honderden skeletten en resten van zeker drie kerken werden min of meer per toeval ontdekt bij de verbouwing van het kerkgebouw van de hervormde gemeente in Meerkerk. Nu het werk bijna klaar is, wil de kerk de historie eer aandoen. ChristenUnie Vijfheerenlanden steunt het voorstel van het college om de kerk tegemoet te komen in de kosten die zij hebben gemaakt vanwege het historisch belang voor het dorp Meerkerk.

Lees meer over "Steun voor tegemoetkoming kosten archeologische opgravingen hervormde gemeente Meerkerk"
  5. reilinghplein.jpg
    Gert Schut Andre Boer
    Door Gert Schut, André Boer op 23 april 2020

Na een lange discussie heeft de raad op 23 april unaniem ingestemd met de plannen om het Reilinghplein te gaan vernieuwen. ChristenUnie Vijfheerenlanden heeft de kwaliteitsimpuls gesteund, maar ook forse bezwaren laten horen over de financiële risico's van het project. Lees hier de bijdrage van raadslid Gert Schut aan het debat.

Lees meer over "Raad stemt in met vernieuwing Reilinghplein (Leerdam) inclusief Stationsplein/Stationsweg"