Berichten over Jongeren

1. kind.jpg
    Tirtsa Kamstra
    Door Tirtsa Kamstra op 28 november 2019

It takes a village to raise a child: opgroeien in Vijfheerenlanden

Tijdens de ledenavond op maandag 25 november sprak Senator Mirjam Bikker de leden van ChristenUnie provincie Utrecht over haar werk in de Eerste Kamer. Zij vertelde over het mooi beschilderde plafond in de Senaat, waar kindertjes vanuit de hoogte naar beneden kijken. Zij kijken mee met alle besluiten die genomen worden, aldus Bikker. Om te zien of de wetten en regels wel toekomstbestendig zijn, want zij hebben letterlijk de toekomst.

Lees meer over "It takes a village to raise a child: opgroeien in Vijfheerenlanden"
  2. watertappunt.jpg
    4. Jan van Beuzekom Dico Baars
    Door Jan van Beuzekom, Dico Baars op 3 mei 2019

Watertappunt op ieder schoolplein

Op vrijdag 12 april 2019 maakte staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) bekend dat er op schoolpleinen door heel Nederland in de komende twee jaar zo’n 1000 nieuwe watertappunten worden gebouwd. ChristenUnie Vijfheerenlanden wil dat op ieder schoolplein in de Vijfheerenlanden zo´n watertappunt wordt gerealiseerd en heeft daarom vragen gesteld aan het college.

Lees meer over "Watertappunt op ieder schoolplein"
  3. kindermishandeling 624x270
    Dico Baars
    Door Dico Baars op 19 november 2018

ChristenUnie lanceert actieplan voor kwetsbare jongeren

Veruit de meeste jongeren slagen erin om op eigen kracht, met steun van ouders en van hun omgeving, hun talenten te benutten en een plek in de maatschappij te vinden. Maar dit geldt niet voor alle jongeren. Raadslid Dico Baars: “Er is ook een groep jongeren die het moeilijk hebben. We zien dat een deel van deze jongeren vaak meer problemen tegelijk hebben: fysieke of mentale beperkingen, schulden, problemen thuis, problemen met huisvesting of met justitie. Voor hen is het afronden van een opleiding, het vinden van werk of het op eigen benen staan extra lastig. Dat is zonde, want we willen dat iedereen de kans krijgt om zijn of haar talenten naar eigen vermogen te ontwikkelen.”

Lees meer over "ChristenUnie lanceert actieplan voor kwetsbare jongeren"
  4. stempotlood_banner
    Dico Baars
    Door Dico Baars op 26 oktober 2018

4 redenen om wél te gaan stemmen voor de gemeenteraad

Wat deed jij toen je je stempas in de brievenbus zag liggen? Haalde je hem onmiddellijk enthousiast uit de envelop? Of gooide je hem gelijk in de prullenbak? Dat zou namelijk echt ontzettend zonde zijn.

Lees meer over "4 redenen om wél te gaan stemmen voor de gemeenteraad"