Berichten over Klimaat

1. waterschap Rivierenland
    Door Webredactie Vijfheerenlanden op 3 februari 2023

Raadslid Dico Baars en agrariër Thomas Bassa (Meerkerk) vertegenwoordigen Vijfheerenlanden op de ChristenUnie-lijst voor het Waterschap Rivierenland op respectievelijk plek zes en zestien. De verkiezingen voor het Waterschap Rivierenland vinden tegelijk met de provinciale verkiezingen plaats, op 15 maart 2023.

Lees meer over "Dico Baars en Thomas Bassa (Meerkerk) op ChristenUnie-lijst Waterschap Rivierenland"
  2. fractie.jpg
    Door Dico Baars op 8 juni 2022

De acht politieke partijen in Vijfheerenlanden gingen met elkaar in debat over het coalitieakkoord dat VHL Lokaal, CDA, SGP en PvdA hebben gesloten. Op woensdagavond 9 juni kruisten zij met elkaar de degens over het inhoudelijke programma. De ChristenUnie fractie constateert dat deze coalitie een aantal problemen die speelt in de samenleving negeert: klimaatverandering, energiearmoede en aanpak van laaggeletterdheid. De spreektekst van fractievoorzitter Dico Baars is hier integraal na te lezen.

Lees meer over "'Aandacht voor echte problemen ontbreekt' - reactie ChristenUnie Vijfheerenlanden op coalitieakkoord"
  3. Boom.jpg
    Andre Boer Gert Schut
    Door André Boer, Gert Schut op 1 juli 2020

Eerste stappen op weg naar nieuw duurzaamheidsbeleid

De nieuwe gemeente Vijfheerenlanden heeft de eerste stappen gezet om tot een breed gedragen visie op duurzaamheid te komen. ChristenUnie Vijfheerenlanden is blij met het concept dat het college naar de gemeenteraad gestuurd heeft. Tegelijkertijd beseft de ChristenUnie fractie dat dit de aller, aller eerste aanzet is. Er moet nog flink wat gebeuren! En ook daar zijn wij blij mee, want dat komt het draagvlak en de betrokkenheid ten goede. André Boer gaf namens de ChristenUnie fractie een aantal punten mee voor dat proces.

Lees meer over "Eerste stappen op weg naar nieuw duurzaamheidsbeleid"
  4. Groen moet je doen actie - plantjes Huiting.jpg
    Tirtsa Kamstra
    Door Tirtsa Kamstra op 9 november 2018

Gratis plantjes voor inwoners Broekgraaf in Leerdam

Ons klimaat is zichtbaar aan het veranderen. Steeds vaker hebben we te maken met enorme hoosbuien, hitte of een periode van aanhoudende droogte. Heftige regenbuien leiden tot wateroverlast en droogte veroorzaakt schade en lage grondwaterstanden. Deze veranderingen hebben verschillende oorzaken. Een van deze oorzaken is de verstening van onze leefomgeving. Dat heeft negatieve effecten op mens, dier en natuur.

Lees meer over "Gratis plantjes voor inwoners Broekgraaf in Leerdam"