Fietstocht met Statenleden ChristenUnie Utrecht

Dico Baars Harry Wolting
Door Dico Baars, Harry Wolting op 27 augustus 2018 om 12:00

Fietstocht met Statenleden ChristenUnie Utrecht

Op zaterdag 1 september bezoeken de ChristenUnie statenleden van de provincie Utrecht de Vijfheerenlanden. Statenlid en fractievoorzitter Arne Schaddelee: "Zederik en Leerdam zijn natuurlijk nieuw voor de provincie Utrecht, maar vormen een mooie natuurlijke aanvulling op onze provincie. We begrijpen dat niet iedereen blij is dat Vijfheerenlanden een Utrechtse gemeente wordt. Als Houtenaar ken ik het gebied al wel een beetje, maar de komende tijd gaat de ChristenUnie extra haar best doen om het gebied zo goed mogelijk te leren kennen. We willen de nieuwe inwoners net zo goed kunnen vertegenwoordigen."

Fietsen

De ChristenUnie statenleden gaan samen met lokale mensen de streek op de fiets verkennen. De ChristenUnie is een echte fietspartij, legt Schaddelee uit. "Fietsen is niet alleen duurzaam, maar ook gezond. En door de komst van de elektrische fiets kunnen we steeds makkelijker grotere afstanden afleggen. Juist de provincie kan veel betekenen in het aanleggen en verbeteren van fietspaden. Bovendien maak je op de fiets makkelijk contact en zie je meer. Een prima manier dus om dit nieuwe gebied echt te leren kennen."

Meedoen

Er is een gevarieerd programma gemaakt in samenwerking met de lokale ChristenUnie raadsleden. Van de Leerdamse Glasblazerij tot de Zouweboezem: we laten de mooie plekken van ons gebied zien. Raadslid Harry Wolting: "De fietstocht is een mooie kans om de statenleden kennis te laten maken met Glasstad Leerdam. Door een bezoek te brengen aan de glasblazerij gaan we laten zien waar een kleine stad groot in kan zijn."

In Zederik bezoeken de statenleden de Zouweboezem en gaan ze in gesprek met een agrariër over landbouw en natuurbeheer. Raadslid Dico Baars: "Mensen uit Zederik maken zich zorgen over de wijziging van de provinciegrens. Daarom vind ik het een goed initiatief dat de statenleden naar Zederik komen. Wil je meefietsen of meepraten? Stuur ons dan gerust een berichtje."

Labels: , , , ,