Berichten over Landbouw

1. Koeien weiland
    Dico Baars Gert Schut
    Door Dico Baars, Gert Schut op 2 juli 2022

Toekomst voor boer én natuur: stikstofdebat in Vijfheerenlanden

In grote getale meldden agrariërs zich op donderdag 30 juni bij het gemeentehuis in Meerkerk. Vanwege de impact van de aangekondigde stikstofplannen wilde men ook lokaal van zich laten horen. In het debat over dit onderwerp zei raadslid Gert Schut: "We gaan al tijden over onze ecologische grenzen heen gaan. Daarom hebben we echt wat te doen. Maar, dit moet wel rechtvaardig en evenredig. We moeten het samen doen, met respect voor gezinnen, gemeenschappen en het hele platteland."

Lees meer over "Toekomst voor boer én natuur: stikstofdebat in Vijfheerenlanden"
  2. w2_zouweboezem_voorjaar
    Dico Baars Harry Wolting
    Door Dico Baars, Harry Wolting op 27 augustus 2018

Fietstocht met Statenleden ChristenUnie Utrecht

Op zaterdag 1 september bezoeken de ChristenUnie statenleden van de provincie Utrecht de Vijfheerenlanden. Statenlid en fractievoorzitter Arne Schaddelee: "Zederik en Leerdam zijn natuurlijk nieuw voor de provincie Utrecht, maar vormen een mooie natuurlijke aanvulling op onze provincie. We begrijpen dat niet iedereen blij is dat Vijfheerenlanden een Utrechtse gemeente wordt. Als Houtenaar ken ik het gebied al wel een beetje, maar de komende tijd gaat de ChristenUnie extra haar best doen om het gebied zo goed mogelijk te leren kennen. We willen de nieuwe inwoners net zo goed kunnen vertegenwoordigen."

Lees meer over "Fietstocht met Statenleden ChristenUnie Utrecht"