Berichten over Natuur

1. waterschap Rivierenland
    Door Webredactie Vijfheerenlanden op 16 oktober 2018

Thomas Bassa ChristenUnie-kandidaat waterschap Rivierenland

Thomas Bassa uit Meerkerk vertegenwoordigt de nieuwe gemeente Vijfheerenlanden op de ChristenUnie-lijst van het waterschap Rivierenland. Hij staat op plek 10. Bassa is jarenlang voorzitter geweest van de afdeling ChristenUnie Zederik en was melkveehouder. Hij heeft inmiddels de melkveehouderij overgedragen aan zijn zoon, maar is nog altijd nauw betrokken bij het boerenbedrijf.

Lees meer over "Thomas Bassa ChristenUnie-kandidaat waterschap Rivierenland"
  2. w2_zouweboezem_voorjaar
    Dico Baars Harry Wolting
    Door Dico Baars, Harry Wolting op 27 augustus 2018

Fietstocht met Statenleden ChristenUnie Utrecht

Op zaterdag 1 september bezoeken de ChristenUnie statenleden van de provincie Utrecht de Vijfheerenlanden. Statenlid en fractievoorzitter Arne Schaddelee: "Zederik en Leerdam zijn natuurlijk nieuw voor de provincie Utrecht, maar vormen een mooie natuurlijke aanvulling op onze provincie. We begrijpen dat niet iedereen blij is dat Vijfheerenlanden een Utrechtse gemeente wordt. Als Houtenaar ken ik het gebied al wel een beetje, maar de komende tijd gaat de ChristenUnie extra haar best doen om het gebied zo goed mogelijk te leren kennen. We willen de nieuwe inwoners net zo goed kunnen vertegenwoordigen."

Lees meer over "Fietstocht met Statenleden ChristenUnie Utrecht"
  3. Koeien
    Door Dico Baars op 16 augustus 2018

ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over Landbouwvisie provincie Utrecht

Op 10 september behandelt de commissie Ruimte, Groen en Water van de provinciale staten van Utrecht de Landbouwvisie voor de komende jaren. Raadslid Dico Baars: "De Landbouwvisie wordt een belangrijk document in het maken van de nieuwe Omgevingsvisie en de Agenda Vitaal Platteland. De Landbouwvisie wordt daarmee ook relevant voor de Vijfheerenlanden. Reden genoeg om hierover vragen te stellen."

Lees meer over "ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over Landbouwvisie provincie Utrecht"