Berichten over Welzijn

1. Zorg aandacht voor elkaar 1.jpg
    6. Maaike van Leeuwen
    Door Maaike van Leeuwen op 2 december 2022

Welzijnscrisis onder jongeren niet op te lossen met extra trainingen

Of het nu gaat om mentale gezondheid, weerbaarheid of achterstanden bij jongeren: Vijfheerenlanden heeft oog voor (kwetsbare) jonge mensen en investeert in hen. Er lopen allerlei impulsprogramma’s om dit mogelijk te maken. En om problemen breed en integraal op te kunnen pakken, is er weer een overkoepelend plan, met bijbehorend budget, nodig. ChristenUnie Vijfheerenlanden steunt het plan, maar vraagt tegelijk aandacht voor de dieperliggende oorzaken.

Lees meer over "Welzijnscrisis onder jongeren niet op te lossen met extra trainingen"
  2. Boks - jong en oud
    Dico Baars 6. Maaike van Leeuwen
    Door Dico Baars, Maaike van Leeuwen op 8 juli 2022

Welzijnsorganisaties Stichting SamenDoen en Stichting Welzijn Vianen hebben een harde boodschap gekregen van het nieuwe college. Een kwart van hun begroting - 400.000 euro - wordt vanaf 2023 geschrapt, waardoor beide stichtingen moeten gaan snijden in hun begroting. Met de uitdagingen die nu spelen als energiearmoede, vluchtelingen opvang en de al overbelaste zorg heeft dit direct gevolgen voor het sociale vangnet. Het levert verontwaardigde reacties van de oppositie in Vijfheerenlanden op.

Lees meer over "Oppositie Vijfheerenlanden verontwaardigd: welzijnsorganisaties verliezen kwart budget"