Blogs per label

1. kindermishandeling 624x270
    Dico Baars
    Door Dico Baars op 19 november 2018

ChristenUnie lanceert actieplan voor kwetsbare jongeren

Veruit de meeste jongeren slagen erin om op eigen kracht, met steun van ouders en van hun omgeving, hun talenten te benutten en een plek in de maatschappij te vinden. Maar dit geldt niet voor alle jongeren. Raadslid Dico Baars: “Er is ook een groep jongeren die het moeilijk hebben. We zien dat een deel van deze jongeren vaak meer problemen tegelijk hebben: fysieke of mentale beperkingen, schulden, problemen thuis, problemen met huisvesting of met justitie. Voor hen is het afronden van een opleiding, het vinden van werk of het op eigen benen staan extra lastig. Dat is zonde, want we willen dat iedereen de kans krijgt om zijn of haar talenten naar eigen vermogen te ontwikkelen.”

Lees meer over "ChristenUnie lanceert actieplan voor kwetsbare jongeren"
  2. zorg 624x270
    Dico Baars
    Door Dico Baars op 29 oktober 2018

Zorg in gewone taal: versimpelteam in het sociaal domein

In de gesprekken met inwoners en organisaties valt me een ding steeds  weer op: mensen worden geconfronteerd met complexe regels en moeilijke taal. Vaak snappen mensen nauwelijks de brieven die zij van de gemeente krijgen. Dat moet anders.

Lees meer over "Zorg in gewone taal: versimpelteam in het sociaal domein"
  3. Fort Everdingen
    Tirtsa Kamstra Gert Schut
    Door Tirtsa Kamstra, Gert Schut op 9 mei 2018

ChristenUnie thema avonden leveren waardevolle input op

In de afgelopen maanden konden inwoners en maatschappelijke organisaties meepraten over belangrijke thema's als waardig ouder worden (zorg), werk & inkomen en duurzame energie. ChristenUnie Vijfheerenlanden organiseerde deze thema avonden om input te verzamelen voor het nieuwe verkiezingsprogramma.

Lees meer over "ChristenUnie thema avonden leveren waardevolle input op"
  4. ouderenzorg 624x270
    kracht van samen logo
    Door Webredactie op 1 februari 2017

Manifest: Waardig ouder worden

Zowel fysiek, sociaal als geestelijk zijn ouderen een groep in onze samenleving, die te maken krijgt met toenemende kwetsbaarheid. Deze kwetsbaarheid verdient onze bescherming. Tegelijkertijd hebben ouderen een enorme levenskunst. Wat ons voor ogen staat is een samenleving waarin voor ouderen een betekenisvolle plaats is. Daarin heeft iedereen een eigen verantwoordelijkheid.

Lees meer over "Manifest: Waardig ouder worden"