Berichten over Coronavirus

1. raad corona.jfif
    Door Dico Baars op 9 juli 2020

Debat kadernota in het teken van effecten coronamaatregelen op begroting

Het debat over de kadernota stond in het teken van onzekerheid over de effecten van de coronamaatregelen op de begroting van Vijfheerenlanden. Toch is het nodig om vooruit te kijken. Zo is voor de ChristenUnie fractie lastenverzwaring voor inwoners niet aan de orde en komt er geld beschikbaar om vastgesteld beleid uit te voeren. Lees hier de hele bijdrage.

Lees meer over "Debat kadernota in het teken van effecten coronamaatregelen op begroting"
  2. raadszaal vijfheerenlanden.jfif
    Door Webredactie Vijfheerenlanden op 1 april 2020

Vergaderingen gemeenteraad in april digitaal

De democratische taken van de gemeenteraad van Vijfheerenlanden worden de komende weken digitaal uitgevoerd. Het vergaderstelsel van de raad van de gemeente Vijfheerenlanden kent drie soorten bijeenkomsten: VHL pleinen, Commissievergaderingen en de raadsvergadering. Voor alle bijeenkomsten geldt dat deze voorlopig digitaal worden afgewerkt. Alle bijeenkomsten starten om 20.00 uur.

Lees meer over "Vergaderingen gemeenteraad in april digitaal"
  3. CU VHL Facebook omslag 831x315.png
    Door Webredactie Vijfheerenlanden op 24 maart 2020

Ledenavond 20 april gaat niet door

De afdeling Vijfheerenlanden van de ChristenUnie was voornemens op 20 april een ledenavond over onderwijs te organiseren. Vanwege het coronavirus (en de daarbij behorende maatregelen) wordt deze ledenavond geannuleerd

Lees meer over "Ledenavond 20 april gaat niet door"
  4. Corona_banner2.jpg
    Door Dico Baars op 23 maart 2020

'Communiceer duidelijk over het Corona-virus'

Het is best ingewikkeld om de juiste woorden te kiezen, zodat iedereen begrijpt wat de bedoeling is. In de afgelopen week werd dat goed zichtbaar. Om de verspreiding van het Coronavirus af te remmen, is het noodzakelijk dat iedereen zich aan de richtlijnen van de Rijksoverheid houdt.

Lees meer over "'Communiceer duidelijk over het Corona-virus'"
  5. raadszaal vijfheerenlanden.jfif
    Door Webredactie Vijfheerenlanden op 17 maart 2020

Gevolgen coronavirus voor gemeenteraad

Het kabinet heeft vergaande maatregelen bekendgemaakt om de verspreiding van het Coronavirus in te dammen. Deze maatregelen zijn in ieder geval van toepassing tot en met 6 april 2020 en hebben invloed op het functioneren van de gemeenteraad. In dit persbericht leest u hoe wij in ieder geval de noodzakelijke democratische taken van de gemeenteraad in lijn met de genomen maatregelen door kunnen laten gaan. Meest actuele gevolg van deze maatregel is dat de raadsvergadering van 19 maart plaatsvindt op maandag 23 maart.

Lees meer over "Gevolgen coronavirus voor gemeenteraad"