Berichten over Eneco

1. eneco.jfif
    Dico Baars
    Door Dico Baars op 9 juli 2020

Eneco-gelden: investeer in toekomstige generaties

De besteding van de Eneco gelden zou in het teken moeten staan van het verbeteren van de structurele lange termijn investeringscapaciteit van de gemeente Vijfheerenlanden.  Dit pleidooi hield fractievoorzitter Dico Baars tijdens de behandeling van de kadernota.

Lees meer over "Eneco-gelden: investeer in toekomstige generaties"
  2. CUVianen - Banner
    Dico Baars Harry Wolting
    Door Dico Baars, Harry Wolting op 24 maart 2020

Onontkoombaar - Bijdrage jaarrekening Vianen 2018

Op maandag 23 maart 2020 kwamen de gemeenteraad in minimale samenstelling bij elkaar vanwege het coronavirus. In deze besluitvormende vergadering werden alleen hamerstukken en noodzakelijke stukken (de jaarrekening 2018 van de voormalige gemeente Vianen) vastgesteld. In deze blog leest u de bijdrage van ChristenUnie Vijfheerenlanden tijdens deze bijzondere avond.

Lees meer over "Onontkoombaar - Bijdrage jaarrekening Vianen 2018"
  3. Windmolens.jpg
    kracht van samen logo
    Door Webredactie Vijfheerenlanden op 4 oktober 2017

Aandelen Eneco? Gewoon houden!

De colleges van Leerdam, Vianen en Zederik willen de aandelen Eneco die ze hebben, verkopen. ChristenUnie Vijfheerenlanden is juist voorstander van het behouden van de aandelen, omdat we binnen één generatie de energietransitie willen realiseren. Eneco levert hier een bijdrage aan. Publiek aandeelhouderschap helpt om Eneco duurzaam te houden en de energietransitie, waarin gemeenten een belangrijke rol hebben, te versnellen.

Lees meer over "Aandelen Eneco? Gewoon houden!"