Berichten over Inclusie

1. Ondertekening manifest Inclusief Samenleven
    Door Dico Baars op 3 maart 2022

Politieke partijen ondertekenen manifest Inclusief Samenleven

Vijfheerenlanden moet actief gaan inzetten op inclusie en sociale acceptatie van alle inwoners. Zeven van de acht politieke partijen in Vijfheerenlanden hebben een manifest met deze ambitie ondertekend. Initiatiefnemers Dico Baars (ChristenUnie) en Joop van Montfoort (PvdA) zijn blij met de brede steun, maar beseffen dat er nog genoeg te doen is.

Lees meer over "Politieke partijen ondertekenen manifest Inclusief Samenleven"
  2. inclusie.jpg
    Door Dico Baars op 11 februari 2022

Vijfheerenlanden moet actief gaan inzetten op inclusie en sociale acceptatie van alle inwoners. Dat schrijven Dico Baars (ChristenUnie) en Joop van Montfoort (PvdA) in het manifest Inclusief Samenleven dat op vrijdag 11 februari werd gepresenteerd.

Lees meer over "ChristenUnie en PvdA Vijfheerenlanden presenteren manifest over Inclusief Samenleven"
  3. Boks - jong en oud
    Door Dico Baars op 20 mei 2020

Vier overwegingen bij de Sociaal Maatschappelijke Agenda

Vijfheerenlanden werkt op dit moment aan een Sociaal Maatschappelijk Agenda. Het is een belangrijk en richtinggevend document, waar de ChristenUnie fractie lang naar heeft uitgekeken. We spreken graag onze waardering uit voor het stuk dat nu voorligt. Ook uit het veld klinkt de waardering. Een vertegenwoordiger van een zorgboerderij verwoordde het als volgt: ‘de gekozen richting en koers is een logische, passend bij maatschappelijke ontwikkelingen, zowel lokaal als landelijk’. Hoewel wij ons herkennen in de uitgangspunten, geeft de ChristenUnie fractie in de opiniërende ronde op 20 mei vier overwegingen mee om het geheel nog scherper te maken.

Lees meer over "Vier overwegingen bij de Sociaal Maatschappelijke Agenda"
  4. Voorlezen
    Door Webredactie Vijfheerenlanden op 3 oktober 2018

Presentatie Verkiezingsprogramma in Gewone Taal

De ChristenUnie staat voor een inclusieve samenleving. Of in gewone taal: iedereen telt mee, of je nu wel of niet gelooft, rijk of arm bent, jong of oud bent. Daarom presenteert ChristenUnie Vijfheerenlanden een verkiezingsprogramma in gewone taal. Lijsttrekker Tirtsa Kamstra legt uit waarom.

Lees meer over "Presentatie Verkiezingsprogramma in Gewone Taal"