Berichten over Onderwijs

1. dihpo.PNG
    4. Jan van Beuzekom
    Door Jan van Beuzekom op 1 juli 2020

Een bekende uitspraak is: het verleden bepaalt het heden, het heden bepaalt de toekomst! Als we het hebben over onderwijshuisvesting dan is die uitspraak zeker van belang. Schoolgebouwen nemen vaak een belangrijke fysieke plaats in in een gemeente en ze moeten vele jaren meegaan. Veel mensen hebben ook een emotionele band met “hun schooltje”, daarom is het belangrijk dat we goed nadenken over de toekomst van de gebouwen. In het duurzaam integraal huisvestingsplan (DIHPO) is dit wat de ChristenUnie betreft ook uitstekend gedaan! n het plan springt vooral de d van duurzaam eruit! Van IHPO naar DIHPO! Wij zijn blij dat de wethouder de kans benut om duurzaamheid een plek te geven in onderwijshuisvesting, maar ook in bewustwording van de nieuwste generatie, hun ouders en de buurt erom heen.

Lees meer over "Investeren in de toekomstige generatie: bijdrage over duurzaam huisvestingsplan onderwijs"
  2. Tirtsa Kamstra wethouder.jpg
    Tirtsa Kamstra
    Door Tirtsa Kamstra op 22 april 2020

Blog wethouder: puzzel om maatregelen rond onderwijs en sport te versoepelen

Één van de meest gehoorde uitspraken van de laatste weken is: “Het is een bijzondere tijd.” En dat onderschrijf ik zeker! Als wethouder van zowel onderwijs als sport mocht ik na het nieuws van afgelopen dinsdag volop aan de bak! Met dit goede nieuws doe ik dat graag!

Lees meer over "Blog wethouder: puzzel om maatregelen rond onderwijs en sport te versoepelen"
  3. watertappunt.jpg
    4. Jan van Beuzekom Dico Baars
    Door Jan van Beuzekom, Dico Baars op 3 mei 2019

Watertappunt op ieder schoolplein

Op vrijdag 12 april 2019 maakte staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) bekend dat er op schoolpleinen door heel Nederland in de komende twee jaar zo’n 1000 nieuwe watertappunten worden gebouwd. ChristenUnie Vijfheerenlanden wil dat op ieder schoolplein in de Vijfheerenlanden zo´n watertappunt wordt gerealiseerd en heeft daarom vragen gesteld aan het college.

Lees meer over "Watertappunt op ieder schoolplein"
  4. kasteeltuin hagestein.jpg
    kracht van samen logo
    Door Webredactie Vijfheerenlanden op 12 november 2018

Onderwijsminister Arie Slob neemt hartenkreten in ontvangst

Vandaag 12 november bezocht onze minister van Onderwijs Arie Slob twee scholen in de Vijfheerenlanden: het Oosterlicht College in Vianen en basisschool de Rank in Meerkerk. ChristenUnie Vijfheerenlanden greep deze kans aan om persoonlijk enkele lokale hartenkreten aan de minister te overhandigen. In de afgelopen week heeft de ChristenUnie leerkrachten, bestuurders en inwoners uit onze gemeente gevraagd om een boodschap voor de minister achter te laten op onze website. Één reactie willen wij hier even uitlichten.

Lees meer over "Onderwijsminister Arie Slob neemt hartenkreten in ontvangst"
  5. arie slob.jpg
    kracht van samen logo
    Door Webredactie Vijfheerenlanden op 6 november 2018

Onderwijsminister Arie Slob op werkbezoek in Vianen en Meerkerk

Op maandag 12 november brengt minister Arie Slob een werkbezoek aan de Vijfheerenlanden. Hij bezoekt het Oosterlicht College in Vianen en basisschool De Rank in Meerkerk.

Lees meer over "Onderwijsminister Arie Slob op werkbezoek in Vianen en Meerkerk"