Berichten over Veiligheid

1. huiselijk geweld en aanpak kindermishandeling
    Dico Baars
    Door Dico Baars op 23 april 2020

Ieder kind, iedere volwassene verdient een veilig thuis. Huiselijk geweld en kindermishandeling is echter een serieus probleem ‘achter de voordeur’. Dico Baars, fractievoorzitter ChristenUnie Vijfheerenlanden: “Het is onverteerbaar dat het aantal gevallen van huiselijk geweld weer is gestegen (15 procent ten opzichte van 2018). En ik verwacht helaas geen daling van deze aantallen als ik berichten lees weken na sluiting van de scholen duizenden kwetsbare leerlingen buiten beeld zijn. Het is daarom echt van belang om dit thema een hoge prioriteit te geven.”

Lees meer over "Gemeenteraad steunt CU-voorstel om tegengaan huiselijk geweld en aanpak kindermishandeling prioriteit te geven"
  2. huiselijk geweld en aanpak kindermishandeling
    Dico Baars
    Door Dico Baars op 6 maart 2020

'Geef prioriteit aan aanpak huiselijk geweld en kindermishandeling'

Op donderdag 5 maart werd het integraal veiligheidsplan besproken in de commissie Algemene Zaken. Deze vijf thema's sprongen er voor ChristenUnie Vijfheerenlanden uit: burgerparticipatie door middel van WhatsApp-groepen en Burgernet, cameratoezicht, mensenhandel, drank- & drugsgebruik en huiselijk geweld & kindermishandeling.

Lees meer over "'Geef prioriteit aan aanpak huiselijk geweld en kindermishandeling'"